Usch för tåg

Igår var jag själv hemma hos Esking för han var på kurs för jobbet. Så nu har han äntligen fått ett jobb, massa bra för han tycker jag =)
Sen skulle jag då hem fick först ta tåget till Göteborg, det var inga problem alls. Men sen skulle jag ju vidare därifrån och där hade jag rikig tur som hittade en sittplats som ingen hade reserverat. Det gick typ inte att röra sig där inne. Fick börja försöka ta mig till utgången 20 min innan jag skulle av bara för att komma till utgången i tid. Har aldrig sett så mycket folk som inte har kunnat få sittplats på ett tåg innan. Och han som kollar biljetterna han inte ens komma halvägs genom tåget tills jag skulle av så min biljett blev inte kontrollerad. Jag förstår inte varför dom inte sätter till i alla fall en till vagn eller nått det kan ju inte vara så svårt tycker jag. Eller bara sätta till ett extra tåg.
Det är ju likadant på fredagarna åt andra hållet det är massor som måste stå för att det  inte finns platser.
Men jag gillar ändå att åka tåg av nån anledning. Det är smidigt, och när jag har mitt kort så kan jag ju åka hur mycket jag vill. Det är lite surt med all väntetid mellan tågen och så bara.

Idag blir nog en väldigt slapp dag.
Först 2 lektioner med programmering, men jag är typ klar med det jag ska göra så jag sitter bara och väntar på att dom andra ska bli klara eller att dom vill att jag ska göra nått mer till spelet. Sen har vi en timmes matte och sen slutar vi så då blir det att träna lite igen. Ikväll ska jag försöka att rensa min dator lite eftersom jag ska ha med den till APU:n på onsda.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback