Igår & idag

Igår hände de typ lika mycket som dom senaste dagarna. Men jag skulle beställa mina biljetter hem till sönda med. Swebus gick jätte bra och jag fick biljetten direkt. Sen skulle jag ha biljetten från SJ också. Precis som när jag skulle hit så får jag mail från paynova att betalningen är gjord, alltså kvittot var det jag fick. Men ingen biljett, varken till mobilen eller mailen. På vägen upp valde jag en sån biljett man hämtar ut i automaten och tänkte att jag den här gången skulle ta mobilbiljetten och kolla om det fungerade bättre. Men nej det gör det ju självklart inte. Jag ringer upp kundtjänst ca 10 min efter att jag beställt och hamnar i kö, när jag väl kommer fram så säger dom att dom inte kan göra nått fören det gått 20 min efter beställning. Så jag väntar och ringer upp Igen, då får jag som svar att mobilbiljetterna inte fungerar för tillfället så jag fick koden för att hämta ut den som vanligt istället.
Man tycker ju att om det är nått som är ur funktion på ett så stort ställe som SJ kan dom väll skriva ut på hemsidan att det inte går att boka mobilbiljetter. Men dom tänker ju inte så långt dom vill ha massa folk som ringeer och klagar och blir irriterade, det räcker inte med att tågen inte brukar vara i tid. Trött blir jag iaf.
Efter allt detta och jag vart ute med Ozzy var det dags för mat.


Det blev en köttbit och lite potatiskroketter och sallad.

Sen sent på kvällen kom jag på att jag hade gjort fruktsallad tidigare, så blev lite fruksallad och glass som "kvällsmat".


Idag har inte hänt mycket heller, vaknade gick ut med Ozzy, åt lite frukost och det vanliga. Har försökt se till så det inte står massa disk överallt med nu när mamma kommer hem ikväll, men måste säga att det mesta blivit undanplockat på en gång den här veckan.
Sen ska jag väll ut med Ozzy en sväng till och sen försöka komma på nån mat, mamma  skulle ju inte komma hem fören efter "ätdags".
Hade tänkt slänga in några bilder på djuren med nu i slutet av veckan innan jag åker hem, så här är dom.


En Ozzy som försöker säga "-kela med mig".


Här är det Maja till vänster med sin bror Sune till höger.


Man måste ta hand om sina syskon.


Oj jag höll på att glömma att när jag va ute med Ozzy sist så hittade jag dessa två fyrklöver, va länge sen jag hittade några nu.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback