Praktiken

Fick göra massa olika saker på praktiken idag.
Började dagen med att plocka ur hårddiskar och internminnen från massa datorer som skulle till skroten. Hårddiskarna skruvade jag isär, plockade ut magneten och rispade sönder själva disken. Lagom till att jag var klar med det så ringde det och då var det bara till att åka till Vitsippan och byta lite internminnen i en dator där och sedan åka vidare till Hemgården och hämta en dator där. Den datorn vi hämtade fick jag plocka ur hårddiskaen på och flytta den till en annan dator. Det gjorde vi bara för att nätagregatet inte rikigt fungerade som tänkt.
Sen efter lunchen så fick jag ghosta (tror i alla fall att det hette så) en ny dator och fixa lite med den. Fick en egen administratörs användare med, så nu kan jag logga in på datorerna där när jag ska fixa med dom utan en massa hjälp från dom andra.

Rikigt kul har det vart och tiden gick rikigt snabbt, kändes inte som att det var dags att sluta när jag var tvungen att gå till bussen, men det kan ju bero lite på att det är mycket ljusare ute nu med =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback