Fredag: Självförtroendet på topp

Käner mig rikigt glad idag. Först och främst fick jag sovmorgon idag. Hade sedan två lektioner, först styrteknik där vi fick massor gjort eftersom nästan ingen var där. Sen hade vi svenska , där gjorde vi typ inget alls. Vi skulle börja skriva en övningsuppsats men vi satt mest och kollade runt på aftonbladet.se. 13.20 slutade vi och då var det dags att gå till bussen. Där hörde jag att det var en till som skulle med samma tåg som mig.
Väl på tåget så fanns det inga sittplatser som vanligt. Och av en slump hamnade jag i det lilla utrymmet mellan 2 vagnar, där stod jag och fyra killar. En av dom var han från bussen. Tre av killarna prata om ifall det fanns platser någon annan stans på tåget, och från ingenstans lyckades jag börja prata med dom. Tror att det var för att jag visste att det inte finns sittplatser på det tåget. Så jag stod och snackade med dom hela vägen. Ingen kände någon av de andra från början. En av dom skulle av samtidigt som mig. Jag fick hans nummer, för han tyckte det va trevligt att träffa nytt folk från massa olika ställen och skaffa sig vänner. Äntligen trevliga personer som klarar av att vara bara vänner och snacka även fast jag har min  helt otroligt underbara Esking.
Ännu finns det nog lite hopp för mänskligheten =)
Och jag som har rikigt dåligt självförtroende egentligen även om det kanske inte synns fick det höjt väldigt mycket av att klara av att prata med okända personer så. Och som grädde på moset så ska jag ju få vara med Esking hela helgen <3

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: frida

hur fick du klockan på sidan? as coolt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback