Folk

Igår när jag skulle till jobbet mötte jag den absolut suraste buss chaffören någonsin. Jag frågade om han kunde stanna till vid jobbet (har alltid fått hoppa av där när det vart andra som kört även om det inte är nån hållplats där) men nej det gick inte för det inte finns nån hållplats där. Han i princip skällde ut mig för att jag frågade. Men så tog jag den andra bussen istället och han som körde den va trevlig och ville gärna stanna där.
Usch och fy för otrevliga buss chafförer.

Och idag när jag hoppat av bussen i Norrköping och satt vid stationen och väntade på tåget så kom det massa poliser och pratade med en tjej. Dom stod vid fönstrena och kollade runt och efter ca 30 min så sprang de ut och grep en gubbe, skulle gillsa på att han var runt 60 år. Vet inte rikigt vad som hänt men skulle gissa på att det kanske var en knarklangare eller nått. Fast åkte han i alla fall vad han än hade gjort.
Och innan allt med poliserna hände så kom det en snubbe, säkert runt 50 år, och började babbla på om sin son han skulle hämta och om hans föräldrar som var runt 90 år och att han precis flyttat och bla bla bla.. Det är inte vanligt längre att folk kommer och pratar med en så, likadant som att det är väldigt ovanligt att någon sätter sig på sätet bredvid en om det finns toma platser nångon annan stans.

Många olika slags personer finns det.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback