APU

Idag fick jag ett eget litet ställe på kommunen där jag har det jag håller på med under praktiken, rikigt snäll tycker jag. Dom fixade även fram en laptop som jag kan ha att surfa lite på när jag sitter och väntar på att alla installationer ska bli klara. Idag fick jag då installera om en dator och demontera 5 st. Jag fick vara med när dom presenterade dom nya visuella servrarna (tror att det var så iaf) som ska underlätta server arbetet.
Måste ju säga att jag tror att jag har det lite roligare än dom andra i klassen som får vara i skolan. Visst man behöver typ inte göra nått alls i skolan under "APU:n" som är där. Men hur kul är det att sitta och bara spela halva dagen? Det är ju det alla gör hemma, måste bli långtråkigt i längden, och kännas onödigt att komma dit alls. Dom är där från 12 och nån timme framåt, och jag är på kommunen från 8 till halv 4. Men jag skulle i alla fall inte vilja vara i skolan igen när det inte händer nått där.
Jag har nog ganska tur som faktiskt har en praktikplats och faktiskt kan göra vad det står i planen för våran linje att vi ska. Kan säkert få lite bra papper om vad jag har gjort där som kan vara bra att när man ska ut och leta jobb sen.
Jajja jag har trevligt där borta och jag har trevliga arbetskamrater om det nu är så man kallar det när man har APU.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback